V rámci problematiky životného prostredia poskytujeme obhliadky a audity vodohospodárstva, odpadového hospodárstva, vykonávame akreditovaný odber vzoriek vôd, vypracuvávame havarijné plány, dokumentáciu, evidencie a hlásenia, zastupujeme pred úradmi a odborne vzdelávame.
Chcete využívať vlastné či prenajaté priestory na iné účely, ako to je stanovené kolaudačným rozhodnutím? Zmena účelu využitia priestorov je pomerne náročný proces, ktorým sa mení účel priestoru určený v kolaudačnom rozhodnutí. Ponúkame vám kompletné poradenstvo, vypracovanie potrebnej dokumentácie a žiadostí, rokovanie a zastupovanie pred dotknutými úradmi a zabezpečenie odborníkov, ktorí sú v tomto procese potrební.
- Čo je zmena účelu využitia priestorov
- Ako prebieha zmena účelu využitia priestorov
- Kompletný servis pre zmenu účelu využitia priestorov
Čo je zmena účelu využitia priestorov
Stavbu alebo časť jej priestorov možno užívať len na účel určený v kolaudačnom rozhodnutí (resp. v stavebnom povolení). Kolaudačné rozhodnutie presne určuje, na aký účel a za akých podmienok sa môžu priestory používať. V prípade, že má dôjsť k zmene účelu využitia priestorov, je potrebné požiadať Stavebný úradu o vydanie rozhodnutia.
Za zmenu účelu využitia priestorov sa považuje:
- zmena spôsobu ich užívania
- zmena spôsobu užívania ich prevádzkového zariadenia
- zmena spôsobu alebo podstatné rozšírenie výroby alebo činností, ktoré by mohli ohroziť život a zdravie ľudí alebo životné prostredie
Ako prebieha zmena účelu využitia priestorov
Konanie o zmene užívania stavby alebo priestorov začína Stavebný úrad na základe písomnej žiadosti.
Prílohami tejto žiadosťami sú okrem potrebnej dokumentácie aj stanoviská alebo vyjadrenia orgánov štátnej a verejnej správy. Do konania budú stavebným úradom podľa uváženia prizvaní:
- Regionálny úrad verejného zdravotníctva,
- Okresné riaditeľstvo hasičského a záchranného zboru,
- inšpektorát práce,
- zainteresované subjekty – susedia, dotknuté osoby a pod.
Ak si to úrad vyžiada, je potrebné k žiadosti priložiť aj výsledky meraní prostredia budov (napr. hluk, osvetlenie a pod.). Žiadateľ by mal mať projektantom vypracovaný aj projekt nového stavu.
Celý proces je pomerne náročný a bežne môže trvať 7 až 10 mesiacov, v náročnejších prípadoch aj dlhšie.
Chcete, aby bola vaša žiadosť schválená v čo možno najkratšom čase? Obráťte sa na nás.
Podľa výsledkov konania vydá stavebný úrad záväzné stanovisko k zmene účelu využitia priestorov.
Kompletný servis pre zmenu účelu využitia priestorov
V rámci našich služieb vám ponúkame:
- vypracovanie žiadosti na zmenu účelu využitia priestorov
- vypracovanie potrebnej dokumentácie a žiadostí pre jednotlivé orgány
- zastupovanie a rokovanie s príslušnými orgánmi a ďalšími zainteresovanými subjektmi v celom procese
- zabezpečenie odborníkov, ktorí môžu byť v procese potrební
- kompletné odborné poradenstvo pri zmene účelu využitia priestorov